فاضلاب تهران برنده جایزه ویژه بخش آب جایزه جهانی انرژی

تصفیه خانه فاضلاب تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح فاضلاب تهران موفق به دریافت جایزه ویژه بخش آب در شانزدهمین دوره مراسم جایزه جهانی انرژی شد.
بیست نهم دی‌ماه و در دومین روز این مراسم که در شهر تهران برگزار شد، بنیاد جهانی انرژی جایزه ویژه بخش آب را به دو برنده مشترک اعطا کرد. طرح فاضلاب تهران و طرح تأمین آب شرب تانزانیا برندگان این جایزه بودند. حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و ولفگانگ نیومن رئیس بنیاد جهانی انرژی در شانزدهمین دوره مراسم جایزه جهانی انرژی حضور داشتند.

طرح فاضلاب تهران شامل ۲۰ واحد تصفیه‌خانه، ۹۰۰۰ کیلومتر شبکه، ۱۹۴ کیلومتر خط انتقال و ۹۰۰۰ انشعاب است که قرار است تا سال ۱۴۱۰ تکمیل گردد.

تولید حدود ۶۰ گیگاوات انرژی الکتریکی و ۲۰۰ تراژول انرژی حرارتی از فرآیند تصفیه بی‌هوازی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد طرح فاضلاب تهران است که تأثیر مهمی در کسب جایزه ویژه بخش آب جایزه جهانی انرژی داشته است. این مقدار انرژی تولیدی برای تأمین برق مورد نیاز یک شهرک مسکونی با جمعیت ۸۰ هزار نفر کافی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این مراسم پس از دریافت جایزه اعلام کرد: این جایزه حاصل تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی پایتخت است و من این جایزه را به نمایندگی از تمامی همکارانم دریافت می‌کنم، کسانی که در تمام این سال‌ها برای اجرا و ثمردهی این طرح تلاش کرده‌اند.

محمد پرورش در ادامه گفت: برای اجرای طرح فاضلاب تهران، تمامی ارگان‌های مدیریت شهری شامل شرکت فاضلاب تهران، استانداری و شهرداری و نیز دستگاه‌های دیگر همکاری نزدیکی داشته‌اند و این جایزه متعلق به همه آنهاست.
در بخش آب جایزه جهانی انرژی، طرح‌هایی از کشورهای مختلفی مثل ارمنستان، بنگلادش، تانزانیا، چین، گینه بیسائو، کویت، مالت، پاکستان، روسیه و اسلوونی حضور داشتند که در نهایت طرح فاضلاب تهران برنده جایزه ویژه این بخش گردید.

محمّدحسین

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جدیدترین محصولات