استاندارد بودن کیفیت آب شرب بیرجند

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

هاشمی مقدم:: با اطمینان به شهروندان اعلام می‌کنیم که آب شرب شبکه توزیع آب شهر بیرجند از نظر کیفی مشکلی نداشته و در حد استانداردهای ابلاغی مؤسسه استاندارد ایران و سازمان بهداشت جهانی می‌باشد.

وی در پاسخ به سؤال اصحاب رسانه درباره وضعیت کیفی آب شهر بیرجند اضاف کرد: نظارت‌های مستمر و جدی بر وضعیت کیفی آب توسط چند دستگاه از جمله همکاران کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب، شبکه بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

مهندس هاشمی مقدم ‌ـمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی‌ـ در نشست خبری با مطبوعات که به منظور ارائه گزارش کارکرد و برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب و نیز اطلاع‌رسانی عمومی در راستای مدیریت مصرف آب برگزار شد، ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب اعلام کرد: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف آب جز با عزم و مشارکت همگانی محقق نمی‌گردد و همه شهروندان باید خود را در این زمینه مسئول بدانند.
وی ضمن توصیف سیمای کلی آب‌رسانی در سطح شهرهای استان خراسان جنوبی اظهار داست: هم‌اکنون ۲۲ شهر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند که مجموعاً ۱۷۹ هزار آحاد واحد شهری را شامل می‌شوند.

هاشمی مقدم با بیان اینکه به جز بیرجند طرح فاضلاب در حال بهره‌برداری در سایر شهرهای استان خراسان جنوبی نداریم، افزود: در شهرهای قاین، سربیشه و فردوس طرح احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال انجام است همچنین ۴۶ هزار آحاد واحد مشترکین فاضلاب در مرکز استان زیر پوشش خدمات این بخش قرار گرفته‌اند.
بنا بر اظهارات هاشمی مقدم درصد برخورداری شهروندان استان خراسان جنوبی از فاضلاب ۲۵.۷ درصد و در بیرجند ۶۶ درصد کل مشترکین می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از استحصال و تولید بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: گستره تاسیسات آب شهری شامل ۲۵۰۰ کلیومتر شبکه اصلی و فرعی و خطوط انتقال آب است که با استفاده از ۱۲۷ حلقه چاه، آب مورد نیاز مشترکین استان تأمین می‌گردد.
مهندس هاشمی مقدم با بیان اینکه ۲۵ درصد شبکه آب استان ـ‌بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر‌ـ فرسوده شده است بیان داشت: برنامه‌ریزی جامعی برای کاهش این مقدار تلفات انجام شده که با تخصیص به موقع اعتبارات وارد فاز عملیاتی خواهند شد. از جمله این اقدامات می‌توان به انجام عملیات نشت‌یابی و زون‌بندی شبکه اشاره کرد.

منبع خبر:گروه خبری شرکت آبفای خراسان جنوبی

محمّدحسین

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جدیدترین محصولات