پیگیری اهداف کنفرانس کاربرد GIS در صنعت آب و برق

«از آنجا که این کنفرانس جنبه علمی داشته بهتر است مقاله‌های ارائه شده در آن در سامانه‌های مقالات علمی کشور ثبت شود تا مورد استفاده افراد بیشتری قرار گیرد.»

سومین کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق

علیرضا دائمی -معاون وزیر نیرو در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی- اعلام کرد: در تلاش هستیم این کنفرانس استمرار داشته باشد و در نظر داریم طرحی تهیه کنیم که در قالب آن موضوع GIS (سامانه اطلاعات مکانی) در کل وزارت نیرو ساماندهی شود که در فاز نخست این طرح باید شناختی از وضعیت کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو پیدا کنیم و در مرحله دوم مشخص کنیم که چه امکانات و منابعی نیاز داریم و طبعا چنین طرحی اعتبارات و اهدافی هم خواهد داشت. وی در نشستی که برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف «سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق» تشکیل شد بر ضرورت پی‌گیری اهداف این کنفرانس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران،  دائمی با بیان این‌که مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو حضور کم‌رنگی در سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق داشتند، گفت: باید تلاش کنیم این مراکز در دوره‌ چهارم کنفرانس حضور پررنگی داشته باشند.

دائمی افزود: یکپارچه‌سازی اطلاعات و دانش در شرکت‌های ما از ملزومات است و باعث می‌شود موازی‌کاری وجود نداشته باشد و به‌ویژه شرکت‌های آب و فاضلاب در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌‌‌اند و باید تلاش کرد که این موضوع ادامه پیدا کند. 

در این نشست آقای رضا کلاهی به عنوان مدیر مرکز اطلاعات GIS و ارتباط ١٢٢پیشنهاد داد در کنفرانس بعدی، گزارش ارزیابی چگونگی اجرا و استقرار سامانه GIS و برقراری ارتباط آن با سامانه‌های استقراریافته در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو ارائه گردد. 

لازم به ذکر است در این نشست از مجریان سومین کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق که روزهای ٢٢ و ٢٣ آذرماه امسال در شهر ساری برگزار شد، قدردانی گردید.

 

محمّدحسین

دیدگاه کاربران ...

تعداد دیدگاه : 0

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

جدیدترین محصولات